Ce inseamna refuzul copilului de a-si face temele

Când copiii sunt stresați sau au probleme, ajung deseori să spună că nu vor să-și facă temele. Ar putea să spună chiar că nu vor să se ducă la școală. Dar să spună astfel de lucruri este diferit de a se retrage în sine și chiar a nu-și face temele sau a nu merge la școală.

Școala de la distanță din cauza pandemiei de coronavirus este foarte stresantă pentru mulți copii. Așa că dacă vedeți acest tip de comportament la copilul dvs., nu sunteți singur. S-ar putea să vă întrebați ce înseamnă și dacă va trece când astfel de crize au loc.

Cum găsiți un răspuns? Începeți prin a arunca o privire mai atentă asupra a ceea ce observați. Copilul doar se plânge? Comportamentul său este mai degrabă despre evitarea muncii? Sau este copilul dumneavoastră atât de stresat și copleșit încât refuzul școlii este singura opțiune?

 

Plângere, evitare și refuz: Care este diferența?

Plângerea, evitarea și refuzul nu sunt același lucru. Copilul tău îți spune diferite lucruri în funcție de care fiecare. Iată un exemplu pentru fiecare.

 

Scenariul 1: Plângerea

 

Copilul tău are de lucru la matematică. Când este timpul să vă așezați și să faceți acest lucru, copilul plânge și spune: „Nu vreau. Este plictisitor, iar site-ul pe care îl folosim este atât de lent. ” Dar când vă mențineți poziția, copilul dvs. se așază fără tragere de inimă și începe să lucreze.

Asta înseamnă a se plânge. Copiii nu au chef să lucreze pentru că nu le place. Sau ar prefera să facă altceva. Dar o vor face atunci când își vor da seama că nu vor mai face nimic altceva până nu se termină lucrarea.

 

Scenariul 2: Evitarea

 

Când este timpul să lucreze, copilul tău spune: „Nu vreau să lucrez la matematică. Este prea greu. Nu o pot face ”, și plânge și aleargă în cealaltă cameră. Dar apoi te duci după copilul tău și negociezi că timpul de lucru va începe în jumătate de oră. Setați un cronometru și, atunci când se oprește, copilul se așază pentru a face calculele - cu ajutorul dumneavoastră.

 

Asta este evitarea. Unii copii încearcă să nu-și facă treaba pentru că le este greu. Dar, cu ceva planificare și puțin ajutor, ei se vor așeza și vor face eforturi.

 

Scenariul 3: Refuzul

 

Este timpul să faceți calcule la matematică și copilul dumneavoastră nu este nicăieri. Când, în sfârșit, îți găsești copilul ascuns, are o întreagă criză de gestionat.

 

Chiar și după ce toată lumea se liniștește puțin, nu poți să-l faci pe copilul tău să se miște să facă ceva pentru școală. Și când încerci să ieși din cameră, copilul tău ți se agață de picior, se plânge de dureri de stomac sau de cap și începe să se desfășoare din nou.

Acesta este refuzul școlar. Este o reacție extremă și este adesea cauzată de anxietate și frică.

Până la 1 din 4 copii prezintă la un moment dat semne de refuz al școlii. Nu vor merge la școală, indiferent dacă este în afara casei sau acasă. Spre deosebire de copiii care se plâng sau evită activitățile școlare, nu îi poți convinge să o facă. S-ar putea să se îmbolnăvească literalmente din cauza asta.

Acești copii sunt deseori neliniștiți cu privire la ceva legat de școală. Deci, este important să aflăm dacă anxietatea se datorează unei situații temporare sau altceva.

Cum vă puteți da seama dacă refuzul școlar este temporar?

Dacă acest tip de refuz direct este nou pentru copilul dvs., vă puteți întreba dacă este temporar. În acest moment, lucrul pentru școală este greu pentru mulți copii. Nu sunt în clasele lor obișnuite, cu prietenii și profesorii. Odată cu școala la distanță, „școala” arată foarte diferit de cum era înainte, iar copiii învață noi moduri de lucru.

Mulți copii au probleme legate de concentrarea în timpul învățării la distanță. Mulți copii sunt îngrijorați, singuri și anxioși, ceea ce poate face mai dificilă învățarea. Refuzul de a face treabă poate fi modul lor de a vă spune că nu sunt pregătiți să învețe chiar acum.

Când dispare asta depinde doar de copil. Unii copii pot înceta să refuze școala odată ce rutinele revin la normal. Alții se pot simți treptat mai confortabil după ce se întorc la școală și sunt încrezători că toată lumea este sigură și sănătoasă.

Dar pentru unii copii, refuzul școlar nu este doar temporar. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le urmăriți pentru a afla dacă este o problemă mai mare:

Copilul dvs. vă îngrijorează în timpul pauzelor sau în weekend?

 

Copilul dumneavoastră are tantrumuri sau crize în legătură cu mersul la școală sau efectuarea activităților școlare?

 

Copilul dvs. spune că nu poate îndeplini sarcinile școlare din cauza unor plângeri fizice, cum ar fi dureri de stomac, dureri de cap, amețeli sau doar „nu se simte bine”?

 

Copilul dumneavoastră refuză să se îmbrace sau să facă alte părți din rutina dimineții, știind că aceste lucruri vor îngreuna ieșirea pe ușă?

 

Dacă vedeți acest tip de comportament în mod consecvent, există idei utile, pe care le puteți pune în practică.

 

Ce trebuie făcut în cazul în care copilul dvs. refuză școala

Învățarea la distanță poate fi dificilă pentru copiii care învață și gândesc diferit. Acest lucru este valabil mai ales pentru copiii care au probleme de concentrare. În cazul în care copilul dvs. încă învață de acasă, încercați să pregătiți lucrurile pentru a le face cât mai ușoare posibil. Acest lucru poate reduce o parte din stres.

Căutați să înțelegeți pattern-ul. Unii copii pot refuza să meargă la școală în anumite zile sau să facă anumite tipuri de sarcini. Poate copilul tău refuză școala în zilele în care clasa citeste pe rând cu voce tare.

Sau se închide în sine când există o sarcină de scriere.

Împărtășiți ceea ce vedeți cu profesorul copilului dumneavoastră. Întrebați dacă profesorul a observat reacții similare sau are idei cu privire la motivul pentru care copilul dumneavoastră refuză să facă sarcini școlare.

 

Vorbește și cu copilul tău. Iată trei moduri de a începe conversația:

 

„Să vorbim despre ce se întâmplă când este timpul să mergi la școală ...”

 

„Am nevoie de ajutorul tău pentru a înțelege de ce ești atât de supărat de sarcinile școlare.”

 

„Să vorbim despre ceea ce te va face să te simți mai bine când mergi la școală.”

 

Pentru unii copii, refuzul școlar este legat de anxietate. Este posibil să fie neliniștiți de schimbarea rutinei. Se pot îngrijora că se va întâmpla ceva cu un părinte sau cu membrii familiei. În pandemia COVID-19, cei dragi pot fi bolnavi. Și copiii ar putea fi îngrijorați să nu se îmbolnăvească.

Copiii pot fi, de asemenea, anxioși sau se tem de alte lucruri, chiar și atunci când nu există o întrerupere mare în rutina lor sau un eveniment supărător. Deci, este important să discernem între anxietatea tipică și cea atipică.

Căutați modalități eficiente de a vă ajuta copilul să facă față anxietății. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face este să creați un spațiu sigur în care copilul dumneavoastră să poată vorbi. Aflați mai multe despre cum să-l determinați pe copilul dvs. să se deschidă spre școală. Încercați să înțelegeți de ce unii copii se luptă să-și gestioneze emoțiile.

 

Sursa: https://www.understood.org/en/school-learning/learning-at-home/homework-study-skills/school-refusal

 
Statistici: 819.688 vizite, 202.901 vizitatori unici şi 4 vizitatori online
Statistici T5 Statistici T5