Notitele unui profesor care preda la distanta pentru prima data

 

Când am aflat că școala mea se va închide din cauza pandemiei de coronavirus, am devenit din nou profesor începător. A trebuit să-mi dau seama rapid cum aș preda de la distanță, lucru pe care nu l-am mai făcut până acum.

 

Cum aș ține 26 de copii de grădiniță conectați între ei și implicați în învățare?

 

M-am gândit apoi și mai profund la toți elevii mei. Cum aș putea să-mi susțin în continuare elevii care învață și gândesc diferit?

 

Imediat m-am întâlnit cu co-profesorul meu pentru a începe să planific. Am decis să folosim Zoom pentru a ajunge la elevii noștri online. (Zoom ridică limita de timp de 40 de minute pentru conturile de bază gratuite pentru școlile afectate de COVID-19.) Am practicat folosirea Zoom-ului pentru a determina modul în care am putea să ne sprijinim cel mai bine elevii. După ce am aflat ce putem face online, am elaborat un program de predare și am început imediat să lucrăm pe el.

 

Au trecut doar două săptămâni, dar iată care sunt cele mai bune sfaturi din această experiență de până acum.

 

1. Continuă să comunici cu familiile.

Am contactat familiile în orice mod am putut - prin e-mail, mesaje text și apeluri telefonice. Le-am anunțat că totul a fost nou pentru mine. Am subliniat că începem împreună această nouă călătorie. M-am trezit frecvent spunând „Nu știu” și că aș face tot posibilul să aflu. Familiile elevilor mei au apreciat această onestitate. Au fost recunoscători că voi continua să lucrez cu studenții mei - chiar dacă asta însemna într-un mod nou și diferit.

 

2. Faceți un program.

După ce am vorbit cu familiile pentru a afla mai multe despre programele lor de acasă în timpul acestui nou normal, am făcut un program zilnic pentru clasa mea. Acesta cuprinde când ne întâlnim online ca o clasă, când sunt ocupat să particip la ședințele echipei școlii și când am nevoie de timp pentru îngrijirea personală.

 

Până acum, mă întâlnesc cu întreaga mea clasă online timp de două ore în fiecare zi de școală, cu două pauze încorporate. Înregistrez fiecare sesiune online în cazul în care vreun elev trebuie să absenteze. În timpul sesiunilor, predau pentru toată clasa. Dar folosesc, de asemenea, predare paralelă și grupuri mici în „camere” de tip break-out pentru a diferenția instruirea. Pot face acest lucru, deoarece colegii mei și paraprofesioniștii noștri sunt online, de asemenea. În aceste grupuri mici, ofer instrucțiuni specifice, așa cum am făcut în clasa mea fizică.

 

3. Începeți cu ceea ce aveați deja în plan de obicei.

Planificarea lecției pentru învățarea la distanță poate părea descurajantă. Cum puteți preda în diferite modalități, să verificați înțelegerea, să evaluați învățarea și să creați o experiență captivantă pentru toți elevii? Nu veți putea face totul în fiecare lecție. Dar veți descoperi că multe dintre practicile dvs. se traduc prin învățare online.

 

De exemplu, știam că lecțiile mele de fonică erau preferate de mulți dintre studenții mei. Mi-am luat PowerPoint-urile fonice existente și le-am transformat în cărți de lucru pentru elevi, pe care le-am trimis prin e-mail acasă. Am folosit imagini, casete de sunet și alte solicitări vizuale în registrele de lucru. Cărțile de lucru susțin elevii care beneficiază de suporturi vizuale. Ei îi ajută pe toți studenții să mă urmărească pe măsură ce prezint online. De asemenea, pot folosi registrele de lucru pentru a verifica dacă sunt înțelese.

 

4. Adaptați-vă cele mai bune practici.

Doar pentru că predau la distanță nu înseamnă că trebuie să renunț la cele mai bune practici. De exemplu, îmi place să încorporez Designul universal pentru învățare în practica mea de zi cu zi. Încă îmi amintesc principiile Design-ului Universal de învățare în timp ce îmi planific predarea online. Însă a trebuit să mă gândesc diferit la modul în care ofer alegere și permit flexibilitate într-un mediu de învățare la distanță.

 

De asemenea, mențin obiectivele planurilor inidividualizate ale elevilor mei în prim plan pe măsură ce planific. Îmi creez lecțiile de grup întreg și le modific pe baza obiectivelor și datelor din plan pe care le-am colectat în cursul anului. Mă gândesc la modalități prin care pot lucra cu grupuri mici în mediul online.

 

De exemplu, săptămâna trecută am dezvoltat o lecție despre înțelegere. Scopul lecției a fost ca elevii să facă o repovestire după o citire cu voce tare. Când am scris planul, m-am asigurat să identific grupurile mici care ar fi în camerele separate de Zoom. Am planificat întrebări care să-i ajute pe elevi să se îndrepte spre stăpânirea obiectivului. Acesta este același tip de planificare pe care l-aș fi făcut în clasa mea fizică. Principala diferență este acum că grupurile mici sunt virtuale.

 

5. Încearcă ceva nou.

Pentru a continua să lucrez la abilitățile sociale, am găzduit niște spectacole și povestiri virtuale. M-am întâlnit cu doi elevi la un moment dat. Au exersat cum să punem și să răspundem la întrebări, o abilitate la care am lucrat în domeniul limbajului.

 

După aceste sesiuni, am încercat și câteva lecții individuale. De exemplu, am folosit obiectivele de lectură ale elevilor mei pentru a oferi lecții individuale de lectură ghidată. Aceste lecții individuale pot fi dificile de programat, dar merită.

Un aspect pozitiv al acestor întâlniri virtuale este că, de multe ori, familiile sunt în apropiere în fundal. Ei pot vedea punctele forte și provocările copiilor lor și ce strategii de suport am folosit în timp real.

Sincer să fiu, nimic din toate acestea nu a fost ușor. Pe măsură ce intru în a treia săptămână de predare la distanță, nu mă simt la fel de speriat. Nu sunt nici pe departe perfect, dar mă simt mai încrezător în capacitatea mea de a preda online. Văd în fiecare zi o oportunitate de a învăța și de a-mi cunoaște elevii într-un mod diferit.

Deși această pandemie nu este ideală, aspectul pozitiv este că m-a adus pe mine, colegii mei și familiile mele și mai aproape. Despre asta este vorba - comunitate, dragoste, perseverență și sprijin.

 

Sursa: 

 
Statistici: 813.361 vizite, 200.839 vizitatori unici şi 8 vizitatori online
Statistici T5 Statistici T5