Invatarea la distanta: 6 dintre cele mai bune practici de Design Universal in invatarea online

 

Multe școli s-au mutat în regim de învățământ la distanță din cauza coronavirusului. Școlile adoptă multe abordări diferite. Unii oferă învățare virtuală sincron (în timp real) prin tehnologia de videoconferință. Alții încearcă învățarea complet asincronă (care nu este în timp real) prin documente și foi de lucru concepute pentru a îmbunătăți învățarea la domiciliu.

 

Oricare ar fi abordarea, învățarea la distanță poate fi o provocare. Profesorii și elevii vor avea nevoie de timp și exercițiu pentru a se obișnui. Poate fi descurajant să incluzi toți elevii atunci când sala de curs este o videoconferință.

 

Din fericire, principiile Designului Universal pentru învățare vă pot ajuta. Când planificați cu aceste principii în minte, reduceți proactiv barierele din calea învățării, astfel încât toți elevii din clasa dvs. să se poată implica. Iată câteva dintre cele mai bune practici pentru învățarea la distanță cu Designul Universal pentru învățare.

 

1. Predați explicit care sunt așteptările și nivelul de implicare.

Învățarea video și la distanță sunt medii total diferit de predare și învățare. Atât dvs., cât și elevii dvs., puteți avea nevoie de timp și sprijin pentru a învăța cum să învățați și să vă implicați eficient în acest spațiu.

 

Să presupunem că elevii au o gamă largă de abilități atunci când vine vorba de tehnologie pentru învățare virtuală. Aceasta include învățarea cu materiale digitale și conectarea pentru învățare prin conferințe virtuale. Și tehnologia la care au acces studenții pentru învățarea la distanță va varia.

 

Predați în mod explicit și sistematic cum se folosesc noile mijloace de instruire. Co-creați și împărtășiți așteptările cu privire la modul de implicare în acest mediu de învățare. Oferiți oportunități pentru exercițiu. Știți, de asemenea, că va exista o curbă de învățare pentru toată lumea. Este posibil să dureze ceva timp și va fi nevoie de sprijin repetat pentru ca toți elevii să învețe cum să interacționeze și să învețe în acest nou mediu.

 

2. Permiteți învățarea asincronă.

Este posibil ca unii dintre elevii dvs. să nu poată viziona un flux live, fie că este vorba de sincronizare, de acces la internet sau de posibilitatea de a vă concentra pe o lecție printr-o videoconferință. Și unii elevi au probleme cu procesarea informațiilor atunci când sunt prezentate numai sub formă auditivă.

 

Dacă furnizați instrucțiuni live prin video, înregistrați-le pentru ca elevii să le revizuiască sau să le acceseze ulterior. Puteți încărca videoclipul într-un spațiu precum Google Classroom sau îl puteți trimite elevilor dvs. prin e-mail.

 

3. Rugați persoane să ia notițe.

Pentru mulți elevi este mai greu să „urmărească” instrucțiunile prin streaming video în direct decât într-o sală de clasă live. Poate fi o provocare să te concentrezi, să te simți conectat, să procesezi informații și să identifici ideile cheie.

 

Elevii mai în vârstă (de gimnaziu și de liceu) pot lucra împreună pentru a se ajuta reciproc. Luați în considerare atribuirea elevilor de sarcini pentru a lua notițe pentru curs, utilizând aplicațiile Google Classroom.

 

Alături de transcrieri și înregistrări, notițele bune sunt cu adevărat importante și utile pentru toți elevii. Sunt deosebit de utile pentru elevii care au probleme cu concentrarea, citirea, scrierea și alte provocări care îngreunează multitasking-ul.

 

4. Faceți materialele accesibile.

Nu doar videoclipurile trebuie să fie accesibile. Gândiți-vă și la modul de a pune la dispoziția tuturor elevilor imagini și documente digitale. Iată câteva dintre cele mai bune practici de utilizat atunci când creați materiale.

 

Creați descrieri scurte de text ale imaginilor și videoclipurilor pe care le utilizați în timpul învățării video și la distanță.

 

Evitați să folosiți PDF-uri inaccesibile bazate pe imagini pentru fișe și alte materiale digitale. Folosiți în schimb Word, Google Docs sau un alt format accesibil. (Aceste formate au recunoaștere optică a caracterelor (OCR) pentru accesul cititorului.)

 

Verificați materialele scrise pentru accesibilitatea cititorului de ecran cu instrumente precum WebAIM.

 

Dacă nu folosiți deja aceste practici în clasa dvs., încercați să abordați această situație ca o oportunitate de a învăța cum să fiți accesibil tuturor. Odată ce te-ai obișnuit să o faci, este ușor să aduci aceste practici în setările de învățare de zi cu zi.

 

5. Priviți-vă elevii ca profesori.

Le puteți oferi o schiță și gânduri inițiale despre modul în care credeți că învățarea și predarea ar putea funcționa virtual, dar puteți crea activități care să permită elevilor să ofere feedback cu privire la planurile dvs. Oferiți-le șansa de a co-crea cum vor arăta predarea și învățarea acum, când lucrați la distanță.

 

Comunicarea este foarte importantă atunci când lucrați la distanță. Întrebați-vă elevii în mod regulat despre nevoile lor și fiți pregătiți să fiți flexibili și receptivi la preocupările lor.

 

Amintiți-vă că mulți elevi se descurcă în mediul digital în mod natural. Întrebați despre preferințele lor și ideile lor inovatoare despre cum să abordați învățarea online. Acest lucru susține autodeterminarea și motivația de a învăța în acest mediu.

 

6. Construiți activ o comunitate de suport.

Atunci când nu sunteți împreună într-o sală de clasă, nu este la fel de ușor să verificați cu elevii care este starea lor fizică și emoțională.

Alocați timp în predarea și învățarea dvs. pentru a reduce izolarea socială și pentru a consolida sentimentele de conectare și apartenență.

Organizați discuții video de grup mic (pe lângă întregul grup) și folosiți forumuri de discuții pentru elevii mai mari.

Unele aplicații video, cum ar fi Zoom, vă permit să creați „camere” separate pentru discuții. (Zoom ridică temporar limita de 40 de minute pentru conturile de bază gratuite pentru școlile afectate de pandemia de coronavirus. Aflați mai multe despre cum să obțineți acces la școala dvs.)

Dacă este posibil, încercați să configurați săptămânal (sau mai frecvent) înregistrări individuale virtuale sau apeluri telefonice scurte cu fiecare dintre studenții dvs. Mai presus de toate, încurajați implicarea pentru a vă ajuta studenții să simtă că au putere de decizie și mișcare în acest spațiu online. La urma urmei, aceasta este și comunitatea lor de învățare.

Sursa 

 
Statistici: 595.499 vizite, 146.773 vizitatori unici şi 19 vizitatori online
Statistici T5 Statistici T5