Prima scoala din Romania care are taria de a recunoaste si repara nedreptatea provocata unui copil cu dizabilitati la Oradea ca urmare a demersurilor CEDCD

Prima școală din România care are tăria de a recunoaște și repara nedreptatea provocată unui copil cu dizabilități, la Oradea, ca urmare a demersurilor CEDCD

București, 5 iulie 2018. Pentru prima dată în aproape zece ani de luptă pe cale juridică a CEDCD pentru a asigura accesul și nediscriminarea copiilor cu dizabilități în școlile de masă, miercuri, 4 iulie a.c., o școală din România recunoaște și repară nedreptatea provocată unui copil cu dizabilitate, ca urmare a demersurilor prealabile realizate de organizația noastră, fără a fi obligată de instanță.

Jeremy este elev în clasa a VI-a, în cadrul Școlii Gimnaziale nr. 16, Oradea și este diagnosticat cu ADHD. În urmă cu mai multe luni, mama sa, aflată la limita disperării a contactat Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități și ne-a descris tabloul deja clasic al discriminării, abuzului și excluziunii fiului ei în școala în care învăța: un grup de părinți ostili și recalcitranți coordonați de un tată cu influență pe plan local, o dirigintă obtuză și necooperantă, absența măsurilor de specifice de adaptare rezonabilă, amenințări, presiuni de retragere a copilului din școală, note succesive scăzute la purtare și într-un final repetenția prin corigență disciplinară.

În acest context, drumul lui Jeremy se îndrepta vertiginos către exmatriculare și școala specială după ani de eforturi uriașe ale familiei.

CEDCD a preluat cazul micuțului Jeremy și a demarat procedura prealabilă pentru contestarea scăderii notei la purtare și a repetenției, pregătind acțiunea în contencios la instanța orădeană.

Miercuri, 4 iulie 2017, urmare a procedurii prealabile de contestare a repetenției și scăderii notei la purtare, Școala Gimnazială Nr. 16 din Oradea a comunicat CEDCD următoarele: ”În ședința Consiliului de Administrație din data de 04.07.2018, contestația dumneavoastră, a fost rezolvată în favoarea elevului VMJ, astfel încât la sfârșitul anului școlar 2017-2018 este declarat promovat cu nota 10 (zece) pe semestrul al – II – lea”.

Considerăm că răspunsul Școlii Gimnaziale nr. 16, Oradea reprezintă un model în premieră de bună practică, asumare și leadership, care creează premisele unei schimbări reale și de substanță, nu numai pentru Jeremy, dar și pentru generațiile de copii care le vor trece pragul, iar acesta ar trebui să fie un exemplu pentru toate școlile din România.

”În peisajul educațional din România, cred că decizia acestei școli din Oradea este o dovadă de verticalitate și bună credință, care ne-a bucurat foarte mult deoarece, strategic vorbind, ea deschide un nou capitol în educația din țara noastră. Da, lucrurile se pot schimba de la firul ierbii, iar deciziile pe care le luăm fiecare dintre noi în fiecare zi pot schimba destine. Iar prin decizia de ieri, membrii Consiliului de Administrație ai Școlii Gimnaziale nr. 16 din Oradea asta au făcut: i-au dat o șansă lui Jeremy și au creat un exemplu la nivel național”, declară Mădălina TURZA președinte CEDCD.

 

Persoană de contact: Madalina TURZA

Email: madalina.turza@cedcd.ro Mobil: 0737545955 FacebookID: Maria Madalina TurzaFax: 021/7952465                                                                                   

 
Statistici: 221.302 vizite, 71.971 vizitatori unici şi 14 vizitatori online
Statistici T5 Statistici T5