10 SCHIMBARI PE CARE PROFESORII LE POT FACE LA CLASA PENTRU A FACILITA INCLUZIUNEA COPIILOR CU DIZABILITATI

10 SCHIMBĂRI PE CARE PROFESORII LE POT FACE LA CLASĂ PENTRU A FACILITA INCLUZIUNEA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI

Pentru ca toți elevii să poată avea acces la experiența învățării, profesorii trebuie să fie pregătiți pentru DIFERENȚELE existente în ceea ce privește abilitățile elevilor și modul lor de învățare. În acest sens, există o tehnică numită ”diferențierea”.

Diferențierea presupune schimbări.

Schimbările pot avea loc sub numeroase și diferite forme în clasă, în funcție de nevoile elevilor, nivelul de cunoștințe al profesorului și de sprijinul venit din partea personalului de sprijin sau al părinților.

Mare sau mică, orice schimbare poate face diferența în felul în care copiii cu nevoi educaționale speciale/dizabilități sunt incluși.

Iată 10 schimbări usoare pe care le puteți face pentru a facilita incluziunea:

1. TIMPUL Schimbați momentul zilei la care era planificată o anumită activitate, durata acesteia sau frecvența. Observați efectele.
2. SPAȚIUL Schimbați aranjamentul în clasă, aprindeți/stingeți luminile, închideți/deschideți ușa sau geamurile. Schimbați spațiul de lucru sau chiar încăperea pentru anumite activități (mergeți în bibliotecă sau chiar afară). Observați efectele.
3. METODA Schimbați modul de predare. Folosiți grafice, muzică, cărți, materiale video, postere. Stați în fața sau în spatele clasei. Lăsații pe elevi să stea în bănci, pe bănci sau pe jos (în funcție de amenajare) la anumite activități. Observați efectele.
4. MATERIALE Puneți-i pe elevi să-și creeze propriile materiale folosind creioane, markere, acuarele, plastelină, laptop-uri sau tablete, stickere etc. Observați efectele.
5. TEMA Schimbați tema care trebuie realizată în scris, în realizarea acesteia în desen, arte plasice, muzică sau teatru. Puneți-i să-și creeze postere/planșe sau prezentări power point. Observați efectele.
6. CANTITATEA Schimbați numărul de întrebări, lungimea temei, cantitatea temei. Observați efectele.
7. GRUPĂRILE Schimbați modul în care elevii își desfășoară activitatea în timpul lecției. Pot lucra pe perechi, în grupuri sau independent. Poate elevul CES sa lucreze în grup, în pereche cu un alt elev sau cu profesorul de sprijin/părintele? Observați efectele.
8. NOTAREA Schimbați temporar sau nu modalitatea de notare în raport cu așteptările dvs. Ridicați cu un nivel nota sau scădeți-o în funcție de abilitățile elevilor/elevului. Observați efectele.
9. PROFESORUL Da! Schimbati profesorul! J Solicitați sprijinul unui psihopedagog să predea o anumită lecție, unui profesor de sprijin, directorului, părintelui sau chiar unui elev. Observați efectele.
10. RESURSE Schimbați resursele utilizate pentru activitățile la clasă. Căutați noi manuale auxiliare, website-uri, comunități de profesori și experți online care dau exemple de materiale. Orice idee mică poate genera o schimbare mare. Solicitați sprijinul părinților. Observați efectele.
 
Statistici: 269.919 vizite, 86.422 vizitatori unici şi 11 vizitatori online
Statistici T5 Statistici T5