Lansare Proiect DESCHIDETI SCOLILE SPECIALE

Lansare Proiect DESCHIDEŢI ŞCOLILE SPECIALE

Bucureşti, 08 februarie 2016. Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) lansează astăzi Proiectul DESCHIDEŢI ŞCOLILE SPECIALE – Paşi către echitate în educaţie (No Child Kept Apart – Steps toward Equity in Education), proiect finanțat de Fundația pentru o Societate Deschisă – Inițiativa pentru Drepturile Omului.

În contextul în care prima cercetare naţională privind sistemul de educaţie specială din România, elaborat de CEDCD în 2015[1] a dezvăluit faptul că peste 30.000 de copii cu dizabilităţi, copii romi şi copii din medii defavorizate sunt izolaţi în şcoli speciale, iar aproximativ 18.000 sunt neşcolarizaţi,

În contextul în care absenţa serviciilor de reabilitare, intervenţie timpurie şi calitatea serviciilor educaţionale oferite în şcolile speciale sunt mult sub standardul decenţei,

În contextul în care profesorii din şcolile de speciale şi şcolile de masă nu beneficiază de pregătire adecvată, materiale didactice adaptate, tehnologii asistive şi curriculum flexibil,

În condiţiile în care abuzurile şi diferitele tipuri de contenţionări sunt încă folosite în şcolile speciale,

În contextul în care statul cheltuieşte peste 100 milioane euro pe un sistem de educaţie specială, care produce în proporţie de 96% asistaţi sociali,

În condiţiile în care autorităţile prezintă date şi situaţii false despre situaţia educaţiei copiilor cu dizabilităţi[2] către forurile internaţionale,

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi continuă demersurile pentru promovarea dreptului la educaţie incluzivă al tuturor copiilor. Astfel, în cadrul Proiectului DESCHIDEŢI ŞCOLILE SPECIALE – Paşi către echitate în educaţie (No Child Kept Apart – Steps toward Equity in Education) vom dezvolta următoarele direcţii de acţiune:

  • Crearea primei platforme online de advocacy şi promovare a educaţiei incluzive: educaţieincluziva.info
  • Coagularea Alianţei pentru Educaţie Incluzivă: educaţieincluziva.info
  • Un set de linii directoare pentru desegregare în educaţie şi propunerea modelului de educaţie incluzivă – „mediul minim restrictiv”, pe baza informaţiilor colectate de la profesorii din sistem
  • O serie de raportări către Comitetul de pe lângă Convenţia ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi pe marginea sistuaţiei copiilor cu dizabilităţi izolaţi în şcoli speciale
  • O platformă de evaluare a satisfaţiei părinţilor de copii cu dizabilităţi faţă de şcolile speciale
  • Consiliere şi reprezentare în instanţă în cazurile de abuzuri şi discriminare a copiilor cu dizabilităţi în şcoli
  • O campanie naţională de promovare a educaţiei incluzive.

 

Proiectl se derulează pe o perioadă de 12 luni şi beneficiază de sprijinul unor experţi în educaţie, drepturile omului, comunicare şi jurişti.

 

Persoană de contact:

Madalina TURZA

Email: madalina.turza@cedcd.ro

Mob: 0737545955

Fax: 021/7952465

 

[1] M. Turza, G. Duminică (coord.), Izolaţi printre noi – Dimensiuni ale participării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale la sistemul naţional de educaţie, Ed. Rentrop&Straton, Bucureşti, 2015, http://educatieincluziva.info/izolati_printre_noi

[2] Response by the Government of Romania to the OHCHR’s questionnaire on the right of persons with disabilities to education – http://www.cedcd.ro/old/userfiles/files/Romania%20_1_%20_1_.doc.pdf, si http://www.cedcd.ro/old/media/comunicate/169,romania-minte-cu-nerusinare-la-onu/

 
Statistici: 813.676 vizite, 201.022 vizitatori unici şi 3 vizitatori online
Statistici T5 Statistici T5