Maria NU merge la scoala

Maria NU merge la scoala

 

 

Bucuresti, 22 septembrie 2014. Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilitati (CEDCD) a sesizat astăzi, 22 septembrie, Inspectoratul Școlar al Județului Argeș cu privire la refuzul cadrelor didactice de la Școala Gimnazială Carol I, din Curtea de Argeș, de a o primi pe Maria în calsa I.

Maria are 9 ani și Sindrom Down. Cu o ușoară turlburare de limbaj, Maria are orientare școlară emisă de CJRAE Argeș către școala de masă, respectiv Școala Gimnazială Carol I din Curtea de Argeș.

Luni 15 septembrie 2014, mama și fetița s-au prezentat la deschiderea anului școlar de unde au fost trimise acasă de către învățător. Atât directorul școlii, cât și învățătorul i-au comunicat mamei că fetița nu are ce să caute în școală pentru ca are Sindrom Down și îi pune în pericol pe ceilalți copii. Totodată, s-au făcut presiuni asupra mamei sa-și înscrie copilul la școala specială deoarece, potrivit reprezentanților școlii: ”nu va face față, nu vrem probleme....nu vrem mâine, poimine să se dezbrace în fața altor copii sau cine știe ce să mai facă!”.

Acum Maria nu merge la școală.

Precizăm faptul că Sindromul Down este o formă de dizabilitate intelectuală, caracterizată prin dezvoltarea cognitivă mai lentă a copilului, generată de existența unui cromozom suplimentar la nivelul perechii  21 a lanțului ADN.

Totodată, subliniem faptul că, în situația în care conducerea școlii și ISJ Argeș nu vor lua măsurile necesare respectării dreptului la educație al copilului cu dizabilități, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități va face demersurile legale necesare pentru denunțarea și sancționarea faptei de discriminare, conform normelor legale în vigoare.

Este inadmisibil, ca după atâtea precedente în instanță și în fața Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, cu privire la încălcarea dreptului la educație al copiilor cu dizabilități, discriminarea este încă la cote alarmante în școlile din România.Atragem atenția reprezentanților unităților de învățământ că încălcarea dreptului la educație și discriminarea reprezintă două fapte extrem de grave prevăzute și pedepsite de legislația în vigoare. Copiii cu dizabilități au dreptul la educație, au dreptul să învețe în școli, alături de ceilalți copii”, declară Mădălina Turza, președinte CEDCD.

Informatii de bacground:

Potrivit datelor oficiale, în România sunt înregistrați 70.647 copii cu dizabilități. Conform acelorași date, 31.132 sunt neșcolarizați, iar restul urmează programele educaționale ale școlilor speciale, de masă sau alte forme de învățământ.

În 18 decembrie 2013, în „Studiul tematic al ONU privind dreptul la educaţie al persoanelor cu dizabilităţi” guvernul român arăta că în România avem 1310,5 profesori de sprijin la un numar de peste 23.000 copii cu dizabilitati scolarizati, adica 1 profesor de sprijin la 17 copii, prezent 2 doua ori pe saptamana cate 2 ore.

E-mail: madalina.turza@cedcd.ro/old

Mob: +40737545955

Tel/Fax: +40213110401

www.cedcd.ro/old

 
Statistici: 268.895 vizite, 86.231 vizitatori unici şi 21 vizitatori online
Statistici T5 Statistici T5