Workshop-ul pentru profesori cu tema „Incluziunea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa – nevoi identificate si solutii practice”

Workshop-ul pentru profesori cu tema „Incluziunea copiilor cu dizabilități în învățământul de masă – nevoi identificate și soluții practice”

București, 10 mai 2016. Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) a organizat luni, 9 mai, Workshop-ul cu tema “Incluziunea copiilor cu dizabilități în învățământul de masă – nevoi identificate și soluții practice”.

25 de cadre didactice, atât din școli de masă, dar și din școli speciale, din București, Buzău, Dâmbovița, Galați, Giurgiu, Pitești și Sibiu au participat la workshop-ul organizat de CEDCD cu scopul de a identifica problemele cu care se confruntă profesorii în ceea ce privește incluziunea copiilor cu dizabilități în învățământul de masă și a găsi soluții aplicate pentru crearea unui mediu educaţonal incluziv.

Dezbaterea a fost facilitată de domnul Șerban Iosifescu, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), care a punctat importanța colaborării permanente între profesori și părinți în scopul creării unui mediu corespunzător pentru a permite atingerea potențialului evolutiv maxim al fiecărui elev. De asemenea, în cadrul întâlnirii au fost prezentate  participanților primele rezultate ale unei cercetări comune a CEDCD şi ARACIP prin care cadre didactice, părinți și elevi au fost chestionați cu privire la incluziune.

În cadrul evenimentului, profesorii au fost invitați să formeze grupuri de lucru în care să împărtășească propriile metode de bune practici în lucrul cu copiii cu dizabilități și viziunea lor despre pașii care trebuie urmați în procesul de incluziune. Principalele puncte de dezbatere au fost: lipsa unor programe de specializare pentru profesori, nevoia instituirii unor centre de intervenție timpurie,  importanța consilierii adecvate a părinților, care ar permite o comunicare mult mai eficientă și productivă cu profesorii. Existența unei legislații ambigue, care lasă loc de interpretări, a fost identificată ca fiind unul dintre principalii factori care împiedică construirea unui sistem de educație incluziv.

Workshop-ul a fost organizat în cadrul Proiectului DESCHIDEŢI ŞCOLILE SPECIALE – Paşi către echitate în educaţie, finanţat de Open Society Foundations – Human Rights Initiative.

 
Stats: 813.338 visits, 200.824 unique visitors and 6 visitors online
Statistici T5 Statistici T5