Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), în parteneriat cu Primăria Municipiului Alexandria a organizat miercuri, 27 mai 2015, Conferința INDRĂZNEȘTE! – Toți copiii au dreptul la educație de calitate,  la Primăria Municipiului Alexandria.

La conferintă au participat profesori din Juețul Teleorman  din învățământul primar și gimnazial special și de masă, specialiști din cadrul DGASPC TL, reprezentanți ai organizațiilor locale de părinți și părinți de copii cu dizabilități. In cadrul conferinței au fost puse la dispoziția participanților informații relevante despre educația incluzivă, modalități practice de monitorizare și evaluare a calității educației în raport cu nevoile copilului cu dizabilitate, instrumente și metode de abordare a dizabilității din perspectiva diversității și a incluziunii, precum și metode practice de prevenire a discriminării.

”Ne-am bucurat să descoperim în Județul Teleorman profesori și directori de școli dornici să învețe și să descopere noi abordări în gestionarea copilului cu dizabilități la clasă. Nevoia de pregătire a profesorilor în această domeniu este o constantă pe care o regăsim în toate județele dințară în care am ajuns. Absența infrastructurii și a măsurilor de incluziune reprezintă una din problemele majore care afectează deopotrivă copiii cu dizabilități, dar și cadrele didactice, care nu pot desfășura un act pedagogic de calitate decât prin eforturi personale foarte mari,” declară Mădălina TURZA, director executiv CEDCD.

Conferința INDRĂZNEȘTE! – Toți copiii au dreptul la educație de calitate este un eveniment interactiv dintr-o serie de cinci conferințe regionale, pe care CEDCD le va organiza pe parcursul anului 2015 în cadrul Proiectului ”Dignity, Access, Respect, Education for Children with Disabilities- D.A.R.E for Children with Disabilities”, proiect finanțat de Fundația pentru o Societate Deschisă – Inițiativa pentru Drepturile Omului.

Până în prezent CEDCDa organizat patru conferințe regionale – Ploiești, Constanța, Iași, Alexandria– prin care a încercat să răspundă unor întrebări esențiale:

  • Ce înseamnă educație incluzivă?
  • Este școala românească adaptată nevoilor copiilor cu dizabilități?
  • Ce măsuri se pot lua pentru a crea un mediu incluziv?
  • Ce trebuie să cunoască un părinte despre școala în care învață copilul său cu dizabilități?

Informații de background:
Peste 31.000 de copii cu dizabilități din România sunt segregați în 176 școli speciale, deși autoritățile raportează un număr semnificativ mai mic, respectiv 11.904 copii[1], iar Convenția ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități instituie dreptul persoanelor cu dizabilități la educație incluzivă.